Proteines, diétás kókuszgolyó

Zs. imád enni. Komolyan. Mármint most mindenki azt hiszi, hogy persze, minden pasas imádja a hasát, ami igaz is, de Zs. egy kicsivel más eset. Egy fél disznót meg tudna enni magában, és körülbelül 1 óra múlva már ott állna a hűtőajtóban azt lesve, hogy milyen desszertet lehet még megenni. Nagyjából 2-3 ember kajáját eszi meg egy nap, ami persze nem látszik rajta. A sors nagy igazságtalansága, ugye? Én meg a levegőtől is hízok, de ez más lapra tartozik. Hatalmas szerencsémre Zs. ugyanúgy örül annak, hogy itthon egészséges alapanyagokra váltottunk, mint én, ezért nem zavarja, hogy nálunk már nincs olajban tocsogó, finomlisztes vagy fehér  cukros kaja. Már ő is úgy gondolja, hogy ideje odafigyelnünk ezekre a dolgokra, mert szeretnénk a jövőben nagyon cukker babát nevelni, amihez nem árt egészségesnek lenni.

Kép forrása ide kattintva!

De ugye az egészséges és számomra ehető kalóriatartalmú kaják az ő igényeit nem elégítik ki, ennek folyományaként naponta jóval többször kell ennie, mint nekem, vagy magasabb energiatartalmú dolgokkal kell kiegészítenem a neki készülő kajákat. Így találtam erre a kókuszgolyó receptre is, ami számomra is ehető, mert magas a fehérjetartalma, alacsony a cukortartalma, és mégis nagyon finom. Persze továbbfejlesztettem, mert nekünk egy adag nem igazán elég, főleg úgy, hogy Zs. munkatársa már rendelt magának is belőle egy komplett adaggal. Tudom, hogy volt már kókuszgolyó recept a blogon itt, de ez egy sokkal tartalmasabb recept, ami mégis diétás maradt.

Proteines kókuszgolyó Zs ízlésére szabva

- 200 gr nagyszemű zabpehely
- 200 gr kókuszreszelék + a hempergetéshez
- 100 gr csokis proteinpor (Peak Delicious Whey duplacsokis)
- édesítő ízlés szerint, én steviát használok, és kóstolom a masszát
- 3 evőkanál natúr kakaópor (Cadbury márkájú)
- ízlés szerinti mennyiségben (típustól függően) meggylekvár, ha lehet cukormentes vagy alacsony szénhidráttartalmú, én általában 2-3 kanállal teszek bele, de ezt is kóstolom
- 1 kupak vaníliaaroma

 És akkor a pofonegyszerű elkészítés:

A 200 gr zabpelyhet áztassuk be annyi vízbe, ami ellepi, majd kb. 1 órára tegyünk félre, amíg megszívja magát. A recept azt írja, hogy érdemes összefőzni őket, de én nem szoktam, és így is isteni. Amint beszívta a vizet a zab, keverjük bele  a többi hozzávalót (kókuszreszelék, proteinpor, édesítő, kakaópor, meggylekvár, vaníliaaroma), majd tegyük be újabb egy órára a hűtőbe, hogy jól összeérjenek az ízek. Ha ezen túl vagyunk, kóstoljuk meg a masszát, és ízesítsük, ha valami nem megfelelő. Ha túl édes, tehetünk még bele több kókuszreszeléket, ha meg nem eléggé az, akkor mehet bele lekvár vagy akár édesítő is. És már csak annyi dolgunk van, hogy vizes kézzel a számunkra megfelelő méretű golyókat készítsünk belőle, és hempergessük kókuszreszelékbe. És máris készen vagyunk. 

Fontos! Ha lehet, akkor kén-dioxidmentes kókuszreszeléket válasszunk, mert a kénes nem is egészséges + van neki egy enyhe mellékíze, ami ennél a receptnél kijön, mert a kókusz ebben a receptben nem csak kiegészítőelem, hanem kvázi a kekszalapnak használjuk a zabbal. 

Próbáljátok ki, hogy Nektek, hogy ízlik!

Puszi: Dorka
https://www.facebook.com/kozmopolita

Dorothy Randrianantoandro

Örülök, hogy elolvastad ezt a bejegyzésemet. Ha kérdésed vagy kérésed van, akkor írj nekem emait a dorkacipruson@gmail.com emailcímre vagy küldj üzenetet a Kozmopolita Facebook oldalán keresztül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése