Ne együk túl magunkat, segít ebben a kezünk!

Ránézve a naptárra, már több mint egy hónapja nem írtam semmit. Pedig lett volna mit mesélni, csak sajnos sem idő, sem erő nem maradt az elmúlt időszakban erre. Lelkileg és fizikailag is nehéz volt ez a periódus, nem kívánom senkinek sem. De már újra itt vagyok, és annyira igényem van az írásra, és a veletek való kommunikációra, hogy azt el sem tudom mondani. Szóval mostantól újra itt vagyok teljes életnagyságban, remélem, hogy hosszú és annál is hosszabb ideig! :)

De akkor kezdjünk is ma egy nagyon fontos témával, vagyis azzal, hogy mennyit is lehet ennünk. Jó, persze bizonyos napokon ez a módszer nálam teljesen hatástalan, mert képes vagyok egy nagyobb levegővételtől hízni két kilót, de azokban a a pillanatokban, amikor mondjuk nem otthon vagyunk, ahol optimális esetben egy mérleg vagy a megszokott adagok segítenek a tájékozódásban, nagyon-nagyon sokat segíthet. 

Mert a szuperhősök is bekajálnak... :) Forrás itt!
De vajon, ha elmegyünk otthonról étterembe vagy egy céges bulira, akkor muszáj csak a salátákra koncentrálnunk? Én nem hiszek ebben, mert ha az ember elmegy egy különlegesebb helyre enni, akkor nem biztos, hogy a megszokott 3 salátából akar valamit választani. Persze tisztelet a kivételnek, vannak igazán kiemelkedő saláták is az éttermekben, amik túlmutatnak a cézár salátán, de még mindig nem átlagos, hogy extrább saláták is felkerüljenek az étlapokra. Jelezném minden étterem tulajdonosnak, hogy étlap változtatása esetén nézzen utána a Hot Feta Saladnak, valami isteni! :)

De most ott tartottunk, hogy ha zöldek helyett valamilyen normális főételt részesítenénk előnyben, akkor vajon mit válasszunk, és ennyit együnk belőle. Én azt mondom, hogy egy kettesben/barátokkal/családdal eltöltött éttermi vacsi teljesen alkalmatlan a diétára, komolyabb odafigyelésre, kivéve ha nem valamilyen versenyre készülsz, és nem lehet az előírástól eltérni. Nem érdemes a görcsöléssel tönkretenni az estét, inkább élvezzük ki a pillanatot. Ez persze nem azt jelenti, hogy ennek örömére 10 fogást lehet kérni, csak azt, hogy normális keretek között, odafigyelve a mennyiségekre, bizony bármit rendelhetünk. Legalábbis szerintem. És hogy könnyebb legyen ezt betartani, itt van egy szuper kis ábra arról, hogy pontosan mennyit is ehetünk az adott ételekből egyszerre. Nem kell szentírásnak venni, de segédeszköznek teljesen tökéletes, hogy ne tegyük tönkre egy éjszaka alatt az eddig elért eredményeket, mégis finomat és jót ehessünk a lakáson kívül is. 

Kép forrása ide kattintva!
FONTOS! Az itt feltüntetett kalóriaértékek csak megközelítőleg pontosan, szóval aki számol napi szinten kalóriát, az bizony a valós számításokat vegye figyelembe, ne azt, ami ezen a képen van. 

Ugye, hogy nem is bonyolult, csak megnézzük a kezünket, és máris tudjuk, hogy a kihozott mennyiségből mennyit fogyaszthatunk el büntetlenül. Szerintem nagyon praktikus és egyszerű módszer az életmódváltás utánra. 

Ti milyen módszerrel tartjátok be a diétátokat (nem időszakos fogyókúrákat, hanem az egészséges étkezés szabályait), ha étterembe mentek? 

Dorka
https://www.facebook.com/kozmopolita




Dorothy Randrianantoandro

Örülök, hogy elolvastad ezt a bejegyzésemet. Ha kérdésed vagy kérésed van, akkor írj nekem emait a dorkacipruson@gmail.com emailcímre vagy küldj üzenetet a Kozmopolita Facebook oldalán keresztül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése