Maradj motivált az edzések alatt!

Tudom, tudom... ezer éve nem írtam... Elmesélhetném, hogy mi minden is történt velem az elmúlt hetekben, de eléggé hosszú lenne, és asszem mások számára feleannyira sem lenne izgalmas, mint nekem volt. A lényeg, hogy újra itt vagyok, és folytatódik minden annak rendje és módja szerint. :)

Ma egy sok mindenkit érintő témához, a "Hogyan maradjunk motiváltak az edzésben" szeretnék adni néhány tanácsot, amik nekem beváltak. Már egy ideje minden eszköz és a tudás a kezemben van ahhoz, hogy elérjem álmaim alakját. Hogy ez eddig miért nem sikerült? Nagyon egyszerű, önmagam miatt. Én voltam az, aki a legjobban akadályozta saját magát. Elég elkeserítő, nem? Képes voltam a kajával elrontani mindig a már nagyon jól alakuló izmaimat és kinézetemet. De most fejben eldöntöttem, hogy véget vetek ennek az időszaknak. Ez a legfontosabb, hogy az ember agyában valami tényleg átkattanjon, és csak a célra koncentráljon. Persze hozzá kell tennem, hogy ehhez nagyon kellett az, hogy egy hatalmas, a lelkemet nagyon nyomasztó probléma elkezdjen megoldódni látszani. Messze van még a végleges boldogság, de már látom a fényt az alagút végén, és ez sokat segít. Így most teljes erőbedobással erre koncentrálok!

Kép forrása elérhető ide kattintva!

De a lényeg, amit ígértem, jöjjenek is a tippek, hogyan is lehet megőrizni a motiváltságot az edzések alatt. Mert a mozgás terén már tényleg nagy gyakorlattal rendelkezem. :)

1. Válassz egy megbízható társat!

Szerintem nagyon sok múlik ezen a lépésen. Az ember saját magának hajlamos sokkal több szabadságot biztosítani, mint másoknak. "Csak még ma pihenek", "holnap keményebben edzek", "ma túl meleg, hideg van", "fáradt vagyok" és társai kifogások. Ugye, hogy ismerősek? 

Na most nekem erre két megoldásom is van. Az egyik az, hogy nem edzek egyedül. Általában Zs. az állandó személyi edzőm, akár itthon, akár külső helyszínen edzünk. Ennek két előnye is van, 1. sokkal keményebb edzések azok, amik számára is értékelhetőnek számítanak, így jobban oda kell tennem magam, 2. simán beszól nekem. Ez nem tűnik nagy dolognak, de ő az, aki teljesen tisztában van azzal, mikor húzom az időt, mikor vagyok tényleg fáradt, mikor van szükségem pihenésre. És ez alapján hol engedékenyebb, hol szigorúbb velem. Persze ennek feltétele, hogy mindig meg van tervezve előre az edzés, vagyis pontosan tudja, hogy mikor és miből lehet engedni, ha kell. 

A másik, nagyon motiváló tényező abban, hogy egy edzést se hagyjak ki, az én Zsófi barátnőm, akivel egymást motiváljuk minden egyes nap. Mivel a föld két külön országában, néha még külön kontinensén is tartózkodunk, minden nap be kell egymásnak számolnunk az aznap teljesített mozgásadagról. Ez nem tűnik nagy dolognak, de gondoljatok bele, ki szereti hivatalosan leírni azt valakinek, hogy elkummantotta a megígért edzést? Na ugye, hogy inkább megcsináljuk, csak hogy ne kelljen elismerni a kudarcunkat.

Kép forrása elérhető ide kattintva!

2. Tölts le egy motiváló applikációt!

Nekem a Workout Trainer vált be nagyon. Nem csak azért, mert tök jó ingyenes edzések vannak a programjában kifejezetten testtájakra specializálva, hanem azért is, mert be lehet állítani, hogy heti hány edzés a célod. És könyörtelenül jelez, hogy ma illene edzened. Ha mással nem, azzal, hogy mindig a figyelmedbe ajánl egy-egy új programot. Nem ez adja meg a legnagyobb lökést a napra, de ha nincs ötletem vagy csak próbálom ellógni az aznapi adagot, akkor jó emlékeztető és motiváció.   

3. Tervezd meg előre az edzéseidet!

Szerintem ez a legnagyobb kulcsa a dolognak. A rendszeresség. Itt nem azt mondom, hogy mindig percre pontosan tudnod kell, hogy mikor fog edzeni, de egy edzésterv bizony nagyon sokat segíthet. Ha tudod, hogy mi vár Rád aznap, akkor sokkal könnyebb mentálisan felkészülni rá, mint ha az edzés előtti percekben kéne kitalálni, hogy mit is kéne csinálni. Saját tapasztalatomból tudom, hogy az ilyen edzés előtti agyalásnak egy kimenetele van, az edzés elmaradása. Mert az egyik túl hosszú, túl meleg van hozzám, nincs kedvem, a múltkor is ezt csináltam kifogások bizony átveszik az irányítást. Az én mostani edzéstervem egy Les Mills Pump és Combat hibrid, annyi könnyítéssel, hogy a hét közepén is tartok egy pihenőnapot, így 5 edzés jut egy hétre. 

4. Legyen változatos az edzés!

Nagyon szeretem a sushit, de ha minden egyes nap azt kéne ennem, valószínűleg megutálnám nagyon hamar. Így vagyok az edzésekkel is. Nem szabad mindig ugyanazt csinálni. Ha nem Te vagy a monotonitás istennője, akkor én azt javaslom, hogy úgy tervezd meg az edzéseidet, hogy minimum hetente váltakozzon, hogy mikor és mit csinálsz. Szerintem optimális naponta váltogatni, hogy melyik testrész vagy mozgásforma van aznap a fókuszban, de ezt mindenki maga érzi. Én csak azt ajánlom, hogy olyan tervet készíts magadnak, ami bár kimozdul a komfortzónádból, mégis teljesíthető, és a legfőképpen szerethető. Ha csak kényszerből csinálod, akkor nem lesz belőle semmi.

Kép forrása ide kattintva!

5. Állíts apró célokat magad elé!

Tudd, hogy pontosan mit szeretnél az edzésekkel elérni, és ne felejtsd el magad jutalmazni.Nagyon fontos az elején leszögeznem, hogy a jutalom SOHA nem lehet kaja, mert az étel nem jutalmazás, hanem tápanyag, ami ahhoz kell, hogy jól működjön a testünk. Sokkal hatásosabb, ha egy körömlakk, egy új edzőcucc, ruha, könyv vagy ilyesmi az, amivel jutalmazod magad. Ezek hosszabban is megmaradnak az életedben az étellel ellentétben, és jobban is fogod magad érezni velük, mint egy nagy halom sütemény után. 

Nektek milyen motiváló dolgok hatásosak?

Dorka


Dorothy Randrianantoandro

Örülök, hogy elolvastad ezt a bejegyzésemet. Ha kérdésed vagy kérésed van, akkor írj nekem emait a dorkacipruson@gmail.com emailcímre vagy küldj üzenetet a Kozmopolita Facebook oldalán keresztül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése